Algemene Voorwaarden

Definities

Artikel 1

We houden de voorwaarden zo eenvoudig en helder mogelijk, zodat wij en jij begrijpen wat we bedoelen. Daarom is het niet nodig om een ellenlange lijst met definities op te stellen.

Identiteit van de Onderneming

Artikel 2

Ik ben Ramon Horst, webdevpro.nl is mijn persoonlijke website. Op persoonlijke titel ben ik begonnen met Website as a Service. Ik deze dienst aan als medewerker van Toolbox en Amaze Media. Je kunt me bereiken via de telefoon, e-mail of door langs te komen in Emmen tijdens kantooruren.

Toepasselijkheid

Artikel 3

Ik probeer ervoor te zorgen dat jij de algemene voorwaarden kent. Hier staat namelijk in wat we van elkaar kunnen en mogen verwachten. Dit geldt alleen als we afspreken om te gaan samenwerken, anders is het niet echt van toepassing. Wellicht spreken we speciale voorwaarden af, maar ook dan gelden de algemene voorwaarden. Ik doe niet zo moeilijk, daar houd ik namelijk niet van. Ik spreek dan ook graag met je af dat we dit beide niet doen en zo een prettige samenwerking aan kunnen gaan.

Het Aanbod

Artikel 4

Ik ben eerlijk over wat ik voor jou ga doen, hoe lang ik er over denk te gaan doen, wanneer ik eraan begin, wat het gaat kosten en welke voorwaarden er zijn. Als er een foutje in de overeenkomst sluipt mag je mij daaraan houden. Maar als je vooraf wel na kon gaan dat het een fout betrof, niet. Klink misschien logisch (en dat is het ook), maar het moet wel even gemeld worden.

De Overeenkomst

Artikel 5

Als we een overeenkomst sluiten dan bevestig ik dat met een e-mail. Alles wat van toepassing is zullen we in de overeenkomst opnemen. Hoewel de overeenkomst waarschijnlijk geen verrassende dingen omvat, is het toch handig om deze even te bewaren, dat doe ik zelf ook.

Herroepingsrecht

Artikel 6

Heb je niet gekregen wat je verwachtte? Dan moeten we even praten, face-to-face, en pakken we de overeenkomst en de voorwaarden erbij. Dan gaan we zorgen dat we weer blij worden van elkaar. In dit hele proces blijven we niet moeilijk doen en behandelen we elkaar met respect en vertrouwen.

Annulering

Artikel 7

Het kan natuurlijk voorkomen dat je je toch bedenkt nadat we een principe-akkoord hebben gesloten. Je kunt, zolang de ontwikkeling van je website nog niet is begonnen, probleemloos de opdracht annuleren. Natuurlijk vraag ik je uit nieuwsgierigheid dan wel naar de reden, maar elke reden die je me vervolgens geeft zal ik accepteren. Als de ontwikkeling van je website al begonnen is kan dit iets lastiger liggen. We gaan dan in gesprek, bij voorkeur persoonlijk, en zoeken een manier om goed uit elkaar te gaan. Ook in dit gesprek zal ik niet moeilijk gaan doen, de koffie en/of thee die we tijdens ons praatje nuttigen zijn voor rekening van mij.

De Prijs

Artikel 8

Ik ben duidelijk over de prijzen die ik reken voor mijn diensten, de cijfers die in de overeenkomst zullen dat bevestigen. Belasting Toegevoegde Waarde en dergelijke wordt duidelijk vermeld in de overeenkomst. De prijzen die je terug kunt vinden op mijn website zijn overigens allemaal exclusief btw, zoals gebruikelijk.

Conformiteit

Artikel 9

Met Website as a Service neem je een dienst af, je mag dus verwachten dat de service prima is. Ik voel me verantwoordelijk voor een zo goed mogelijke uitvoering van onze overeenkomst en zal dan ook alles binnen mijn mogelijkheden doen om dit te realiseren. Ik neem aan dat de overeenkomst voor zich spreekt en moedig je aan vragen te stellen die foutieve aannames voorkomen. Om voor jou bepaalde zekerheden in te bouwen vind ik het geen probleem de dingen die jij belangrijk vindt vast te leggen in onze overeenkomst. De Nederlandse wet- en regelgeving is altijd leidend, dus laten we ons allebei hieraan houden.

Levering en Uitvoering

Artikel 10

Ik stel alles in het werk om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als je je niet kunt vinden in die stelling dan is het aan jou om mij dat te laten weten.

Betaling

Artikel 11

Website as a Service start met een jaarcontract, gedurende het eerste loopjaar betaal je maandelijks de vooraf besproken kosten die vastgelegd zijn in onze overeenkomst. Na het eerste jaar heb je geen langlopende verplichtingen meer. Vanaf dat moment is de deal simpel: Jij betaalt en ik lever mijn diensten voor jouw website. Je krijgt natuurlijk elke maand netjes een factuur voor je administratie.

Klachtenregeling

Artikel 12

Ik ben niet gewend aan klachten, daarom heb ik ook geen klachtenafdeling. Heb je er toch één? Laat het dan weten, dan kunnen we er iets aan doen. Ik beloof je dat ik jouw klacht serieus neem en behandel. Stuur een mail naar ramon@webdevpro.nl en omschrijf daarin duidelijk wat je klacht precies is. Ook is het handig dat je het woord “klacht” in het onderwerp van je mail verwerkt, dan zie ik dat namelijk direct.

Eigenaarschap

Artikel 13

Wanneer je een Website as a Service overeenkomst met mij sluit ben je in eerste instantie een jaar de verplichting aangegaan om maandelijks de kosten voor mijn diensten te voldoen. Totdat het volledige bedrag, dus 12 keer jouw maandbedrag, voldaan is blijft de website in bezit van mij. Na het eerste jaar is de overeenkomst maandelijks opzegbaar en ligt het eigenaarschap van de website bij jou. Dit houdt in dat je met je website kunt doen wat je wilt. Wees jezelf er wel van bewust dat het uiterlijk van je website niet beschermd is en dus ook voor andere websites gebruikt kan worden. Dit laatste geldt uiteraard niet voor logo's en beeldmerken die bij jou of je bedrijf horen.

Aanvullende of Afwijkende Bepalingen

Artikel 14

Gefeliciteerd, je bent er doorheen. Ik vind deze algemene voorwaarden lekker duidelijk, dat heb ik goed gedaan toch? In de loop der tijd kan er natuurlijk altijd iets veranderen in deze Algemene Voorwaarden, daarom vind je de meest recente versie altijd online. Je hoeft niet bang te zijn dat ik je benadeel in zo’n geval, dat zou ik zelf ook heel gek vinden.